Ciasto ananasowe bez jajek


Cześć!
Ponieważ mnóstwo ludzi pisze że nie może robić ciast, bo są jajka, to wymyśliłem dla Was ciasto bez jajek :) Chociaż tak naprawdę zrobiłem to ciasto dla mojej ukochanej żony :p Asia ma nietolerancje na jajka i
ona jest najlepszym testerem moich wynalazków :D
Kiedy Tygrysek jest zadowolony, to ja też jestem szczęśliwy :) 
Ciasto jest proste, szybkie i co najważniejsze MEGA SMACZNE!
Ja jajka jem, ale mi smakowało straaaasznie to ciasto :) 

Składniki:
- 50 g suszonych fig
- 180 g obranego ananasa
- 150 g obranego banana
- 100 – 150 g mąki kokosowej (ilość zależy od tego jak bardzo będzie chłonąć wodę)
- 4 wege jajka „Veggs” (są np. w Auchan na dziale eko, albo w sklepach internetowych)
- ½ łyżeczki sody oczyszczonej
- Blender ręczny
- Rózga lub mikser
- Tortownica
- Papier do pieczenia

Wykonanie:
- Z fig usuwamy ogonki, wrzucamy do naczynia w którym będziemy blendować i zalewamy gorącą wodą, tyle, żeby je zakryło. Przykrywamy pokrywką/talerzykiem na 5-8 minut
- Ananasa kroimy w kawałki, bez zdrewniałego środka (wyrzucamy go)
- Banana kroimy na kilka kawałków
- Przecedzamy figi przez sito do jakiejś miseczki (żeby tej wody nie wylać/zmarnować)
- Figi wkładamy do naczynia w którym będziemy blendować
- Dolewamy 50 ml wody z moczenia fig (resztę wody możemy wylać)
- Dodajemy ananasa i banana
- Miksujemy na gładką masę
- Vegee jajka szykujemy wedle przepisu na opakowaniu w dużej misce
 - Do vegejajek dodajemy zmiksowaną masę
- Dodajemy sodę
- Wsypujemy mąkę kokosową po jednej łyżce
- Co wrzucimy łyżkę mąki kokosowej, to mieszamy rózgą (albo mikserem)
- Ma być bardzo gęsta konsystencja jak budyń
- Blachę do pieczenia wykładamy papierem do pieczenia
- Wykładamy ciasto na papier, rozprowadzamy równo łyżką, żeby był jeden poziom
- Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 170 stopni na 50 minut
- Po tym czasie wyłączamy piekarnik i przez 5 minut nie otwieramy drzwiczek piekarnika
- Następnie wyjmujemy ciasto
- Odkładamy na jakąś deskę żeby wystygło
- Wkładamy do lodówki na godzinę
- Zdejmujemy papier z ciasta (można obrócić formę do góry nogami na jakiś talerz i wtedy spokojnie można odkleić papier) 

Etykiety: